Als projectsecretaris van het team Leren en Verantwoorden is Iris Struick de schakel tussen de coördinator Leren en Verantwoorden, de adviseurs Leren, het programmateam van het Platform, en de regioadviseurs van het Platform. Dit betekent dat ze bij alle trajecten rondom leren en verantwoorden wordt betrokken om de trajecten in samenhang succesvol te laten verlopen en voltooien.
Ondersteuning bij drie actielijnen
Het team Leren en Verantwoorden werkt aan drie actielijnen, te weten:
Actielijn 1: Versterken van kennisecosystemen i.s.m. (landelijke en regionale) kennisinstellingen
Doel van deze actielijn is het samen optrekken met landelijke kennispartners om inzichten verder te verspreiden. Daarnaast verbinden wij op regionaal niveau de verschillende kenniswerkplaatsen, gemeenten en partners door lessen te delen en – naar behoefte – regionale bijeenkomsten te organiseren.
Actielijn 2: Versterken leervermogen professionals lokaal en regionaal
Focus in deze actielijn is het verder uitwerken van de verschillende methodieken, zodat deze methodisch sterker worden onderbouwd én beschikbaar kunnen worden gesteld aan professionals in de praktijk. Ook worden er nieuwe leeractiviteiten georganiseerd en ontwikkeld zoals de opleiding van Praktijk naar Beleid.
Actielijn 3: Systematisch leren met het Rijk
De belangrijkste activiteiten uit deze actielijn bestaan uit het periodiek opstellen van een managementrapportage om de voortgang van het platform inzichtelijk te maken. En het op een systematische wijze verder uitwerken/ uitdiepen van signalen, zodat deze met betrokkenen vanuit het Rijk kunnen worden gedeeld.
Bij alle drie deze actielijnen is Iris nauw betrokken en trekt zij samen met de coördinator Leren en Verantwoorden en andere collega’s binnen het Platform op om zo maximaal resultaat te behalen.
Meer weten over de rol van projectsecretaris Leren en Verantwoorden?
Neem dan contact op met Iris Struick, Ze vertelt je er graag meer over.
Of lees meer over...