Cultuur, media en erfgoed
DSP en cultuur, media en erfgoed
Overheden zoeken steeds vaker naar mogelijkheden om cultuur, media en erfgoed in te zetten voor andere doelen. Denk aan het vergroten van participatie en zelfredzaamheid, het stimuleren van dagbesteding of het versterken van stadspromotie. Zo werd de monumentale Cereoolfabriek in Utrecht een buurtontmoetingsplek en vrijwilligers bij poppodium De Spot zetten er hun eerste stappen richting de arbeidsmarkt.

Intrinsieke waarde als maatschappelijke kracht
Cultuur, media en erfgoed hebben betekenis dankzij hun intrinsieke waarde: ze stimuleren creativiteit, geven plezier en houden een spiegel voor. Ze nodigen uit tot reflectie en verbinden mensen. Wij helpen overheden en organisaties om deze kwaliteiten in te zetten voor maatschappelijke opgaven.
Van cultuurbeleid en mediaonderzoek tot bedrijfsplannen
Wij geloven in de kracht van cultuur voor een goed functionerende en leefbare samenleving. Werk jij aan het versterken van cultuur, media of erfgoed? Wij ondersteunen je graag vanuit onze onafhankelijke positie. We hebben ruime ervaring met het opstellen en implementeren van cultuurbeleid en het uitvoeren van media- en erfgoedonderzoek. Ook adviseren we culturele instellingen over strategie en uitvoering, bijvoorbeeld door bedrijfsplannen op te stellen. Dankzij onze ervaring op lokaal, provinciaal en landelijk niveau kunnen we altijd nieuwe perspectieven bieden. We zijn positief kritisch, net als veel culturele instellingen zelf!
Hieronder de mensen die zich bezighouden met het thema Cultuur, media en erfgoed
Meer weten?
Meer weten over DSP en het thema Cultuur, media en erfgoed? Neem dan contact op met senior onderzoeker/adviseur Jurjen Weemstra.

Jurjen Weemstra
“Wat mij drijft is opdrachtgevers te helpen goed onderbouwde keuzes te maken, in verbinding met alle betrokkenen.”