Jeugd en onderwijs
Home /
Jeugd en onderwijs
/

Jeugd en onderwijs

De jeugd is de toekomst. Maar hoe zorgen we ervoor dat kinderen en jongeren zo gezond en gelukkig mogelijk opgroeien?

DSP en Jeugd en onderwijs

Kinderen en jongeren hebben ruimte nodig om te leren en experimenteren. Een plek om huiswerk te maken, te leren en te ontdekken. Maar ook de vrijheid om fouten te maken, zowel online als offline. Juist door te experimenteren ontwikkelen ze zich.

Verschillende partijen in de samenleving spelen hierin een belangrijke rol. Het onderwijs is bijvoorbeeld een cruciale plek voor ontwikkeling en ontmoeting. Niet alleen om kennis op te doen over de wereld, maar ook om zichzelf beter te leren kennen en hun eigen plek in die wereld te vinden.

De kracht van het jongerenwerk

Het jongerenwerk is van grote waarde voor veel opgroeiende kinderen. Hier krijgen jongeren de kans om hun talenten te ontdekken en kunnen ze rekenen op steun en aandacht voor wat hen bezighoudt – juist als het thuis of op school even niet vanzelf gaat. Wij geloven in deze kracht en faciliteren gemeenten en organisaties graag om deze kracht optimaal te benutten.

 

Toenemende vraag jeugdhulp

De laatste jaren neemt de vraag naar jeugdhulp sterk toe. De regering heeft de Hervormingsagenda Jeugd en het Toekomstscenario Kind en Gezinsbescherming geformuleerd. Beide trajecten zetten in op een integrale aanpak, met het gezin centraal. Preventie en vroegtijdige hulp spelen daarbij een cruciale rol – hulp die zowel beschikbaar als betaalbaar moet zijn. Aan deze opgaven werken wij in onze projecten voor onder andere gemeenten, onderwijsinstellingen en jeugdzorgorganisaties.

 

Onze manier van werken

We zijn denkers die dóórpakken en in ons werk altijd op zoek naar nieuwe perspectieven. Wanneer het gaat over vastlopen of financiële beperkingen binnen de jeugdhulp, richten wij ons op wat wél mogelijk is. En als samenwerking stokt, helpen wij de betrokkenen het gezamenlijke doel én de bevlogenheid weer te vinden.

Zie hieronder de mensen die zich bezighouden met het thema Jeugd en onderwijs

Amber van Berkel

Amber van Berkel

Senior adviseur en DSP-partner

“Verbinding is net zo belangrijk als de inhoud.”

Annelijn Remmelink

Annelijn Remmelink

Senior adviseur

“Alleen ga je sneller, maar samen bereik je meer.”

Bram van Dijk

Bram van Dijk

mede oprichter DSP-groep

“Onafhankelijk en kritisch onderzoek is een must!”

Carmen Kistemaker

Carmen Kistemaker

Onderzoeker en adviseur

“Dat wat ik doe, moet onze maatschappij een stukje beter, leefbaarder en inclusiever maken.”

Daniël Hofstra

Daniël Hofstra

Onderzoeker/adviseur

“Ik heb affiniteit met regels en structuren, maar als het noodzakelijk is, kan ik deze tijdelijk loslaten om tot een beter resultaat te komen.”

Emma Poelman

Emma Poelman

Senior adviseur

“De betekenis van al het gedrag is afhankelijk van de context, graag leg ik daar de loep op.”

Iris Struick

Iris Struick

Adviseur

“Daar waar zorg en veiligheid elkaar raken ligt de perfecte klus voor mij.”

Jelle Snoek

Jelle Snoek

Onderzoeker

“Ik wil praten mét de doelgroep in plaats van óver de doelgroep.”

Lotte Hogeboom

Lotte Hogeboom

Senior adviseur

“Iedereen heeft recht op een goede kwaliteit van leven.”

Manja Abraham

Manja Abraham

Senior onderzoeker

“Nieuwsgierig en kritisch.”

Maud Pluijm

Maud Pluijm

Onderzoeker

“Onderzoek dat begint bij mensen, leidt tot beleid dat werkt voor mensen.”

Noortje Dickhoff

Noortje Dickhoff

Senior adviseur en DSP-partner

“Mezelf blijven ontwikkelen en uitdagen en anderen uitdagen op ontwikkeling, daar zit mijn energie!”

Paul Duijvestijn

Paul Duijvestijn

Senior adviseur en DSP-partner

“Ik schakel graag tussen beleid en praktijk, no-nonsense en met de voeten in de klei!”

Paul van Soomeren

Paul van Soomeren

mede oprichter DSP-groep

“Rommel maken en rommel opruimen, wanorde stichten en orde in chaos scheppen.”

Renée Beune

Renée Beune

Onderzoeker en adviseur

“We lijken allemaal meer op elkaar dan we van elkaar verschillen.”

Thur Stadelmaier

Thur Stadelmaier

Onderzoeker en adviseur

“Voor mij is het belangrijkste dat wat ik doe, bijdraagt aan een beter Nederland, op welke manier dan ook.”

Tobias Gnimavo 

Tobias Gnimavo 

Onderzoeker en adviseur

“Met oprechte interesse en nieuwsgierigheid zoek ik de balans tussen het werkveld, de theorie en de burger.”

Wendy Buysse

Wendy Buysse

Senior onderzoeker

“Onderzoek heeft pas waarde als het bijdraagt aan betere keuzes in de praktijk.”

Yan Crabbendam

Yan Crabbendam

Onderzoeker en adviseur

“Samen tot de oplossing!”

Yara Geerts

Yara Geerts

Onderzoeker en adviseur

“In mijn werk leg ik de focus op de mensen over wie het gaat.”

Meer weten?

Wil je meer weten over het thema Jeugd en onderwijs of over een specifiek project? Neem contact op met Paul Duijvestijn.

Paul Duijvestijn
Contactpersoon

Paul Duijvestijn

“Ik schakel graag tussen beleid en praktijk, no-nonsense en met de voeten in de klei!”

Suggesties

Onze Jeugd en Onderwijs projecten